Archive for 2012

FIRST TIME Beli barangan secara online


Salam semua, haaa…mesti antara korang penah beli barangan secara online kan dan ada juga yang takut ditipu bukan? Sama la macam aku masa kali pertama order barang online kat mudah.com “ Samsung Galaxy Y “ tapi malang malam tak berbau kata orang…kena tipu beb! Huhu..kalau xsilap aku Seller dia orang India pompuan nama Sharon…aku siap bank in dah RM260 tunai…mula-mula aku takut juga tp tengok harga murah je tanpa sebarang soal siasat dan exicted nye aku setuju untuk membuat jualbeli ngn si penipu td…

Tunggu punye la tunggu dah 3hari tempoh penghantaran yang dinyatakan sepatutnya barang dah sampai tapi sebaliknya yang terjadi, No Tracking poslaju pon dia xbg…dalam hati aku dah benggang dah..dengan pantasnya aku call dak tu…

Friday, December 7, 2012 by Azreen
Categories: | 6 comments

Akur Janji

Mengingatkanku kepada seseorang...ceewaahh!!hehe..



Lirik Lagu Akur Janji – Eddie & Wanie

Tak pernah ku menduga
Kan bertemu denganmu
Bersatu di alam cinta

Tak pernah ku merasa
Bahagia begini
Di sisimu

Kekasih ku sayang kan kamu
Cintaku kasihku untukmu
Kekasih hanya kau ku mahu
Hidup dan mati bersamamu

Akur janji setia padamu
Akur janji menjaga hatimu
Akur janji jiwa dan ragaku
Ku serah padamu

Akur janji ku hanya untukmu
Akur janji kaulah kekasihku
Akur janji seluruh hidupku
Ku serah padamu

Aku tak bisa sendiri tanpamu
Sedetik pun ku tak mampu
Sejuk hatiku oh tenang jiwaku
Memandangmu

Hatiku hatimu telah bertemu
Sayangmu sayangku jadi satu
Rindumu rinduku disimpulkan
Terciptalah sebuah ikatan

Akur janji setia ku padamu
Akur janji menjaga hatimu
Akur janji jiwa dan ragaku
Ku serah padamu

Akur janji ku hanya untuk mu
Akur janji kaulah kekasihku
Akur janji seluruh hidupku
Ku serah padamu

Ku percaya
Jodohku denganmu
Ku percaya
Kau permaisuriku
Ku percaya
Kasih sayang kita kan kekal abadi
Moga Tuhan merestui



Thursday, December 6, 2012 by Azreen
Categories: | Leave a comment

Lagu - diubah menjadi versi Klate

Antara lagu-lagu yang diubah kepada versi klate...layannn...

Lagu asal Dr. Alban "No Coke" 



Lagu Dr Mental (No Coke versi kelate)


Wednesday, December 5, 2012 by Azreen
Categories: | 1 comment

Safee Sali Sah Milik Johor


SELEPAS berjaya mendapatkan beberapa nama besar bagi menghadapi kempen Liga Malaysia (Liga M) musim depan, Johor terus bernafsu menyambar pemain berstatus bintang dengan terbaru mendapatkan khidmat penyerang sensasi negara, Safee Sali.
Kehadiran pemenang kasut emas Piala AFF edisi lalu itu menambahkan lagi senarai pemain bintang yang berjaya diikat Harimau Selatan sebelum ini, antaranya termasuklah bekas pemain Getafe, Daniel Gonzales Guiza serta Simone Del Nero.

Dalam misi untuk memenangi Piala Malaysia musim depan, Johor sebelum ini turut berjaya mendapatkan beberapa pemain bintang tempatan seperti kapten skuad negara, Safiq Rahim, Muslim Ahmad serta Aidil Zaquan Adha Abd Razak serta seorang lagi penyerang negara, Norshahrul Idlan Talaha.
Setiausaha Kehormat Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ), Suhairi Hashim ketika mengumumkan perkara itu malam tadi, berkata Safee akan beraksi secara pinjaman selama setahun selepas mendapat pelepasan kelab lamanya, Arema Indonesia.

by Azreen
Categories: | 2 comments

Kisah Bau KASTURI dan ZINA.

Ada seorang pemuda yang menjual kain dari rumah ke rumah. Ia mempunyai susuk tubuh yang tegap dan rupa yang tampan.

Suatu hari ia lewat di jalan-jalan dan seorang wanita telah memanggilnya dan memintanya untuk masuk ke dalam rumah, apabila pemuda itu masuk ke dalam rumah maka wanita itu terus mengunci pintu. Terkejut dengan perbuatan wanita tersebut, pemuda itu mengin...gatkanya dengan Allah dan azab yang pedih..

Tapi sia-sia.. Amarah wanita itu semakin bertambah. Wanita itu menyatakan betapa ia ingin melepaskan perasaan rindu dendamnya yang terpendam sejak sekian lama terhadap lelaki tersebut.

Wanita itu berkata pada pemuda penjual kain: “Jika anda tidak melakukan apa yang aku perintahkan pada kamu nescaya aku akan menjerit minta tolong. Aku akan beritahu kepada semua orang bahawa kamu menceroboh masuk dan memaksa ku melakukan perkara sumbang. Sudah tentu orang akan mempercayai kata-kataku ini.”

Thursday, November 29, 2012 by Azreen
Categories: | Leave a comment

Ekspedisi Ke Sungai Manggis Banting Memburu Sarang “Ikan Patin”.

Port memancing memang terbaik..baru lepas hujan air pon agak tenang.

Ha...ni makan d'hia..baru je baling umpan xsampai 15minit Sang Keli mengena joran aku...aku dah dapat lesen..huhu..member?

Sabar menunggu..huhu

Tuesday, November 27, 2012 by Azreen
Categories: | 12 comments

Barangan Peninggalan Rasulullah

Baju gamis Nabi SAW yang lusuh dan robek-robek. Ya Allah … betapa sederhananya baju pemimpin dunia yang suci dan agung..!!



Rasa nak menitik air mata melihat pakaian dan barangan peribadi Rasulullah SAW. Baginda yang sememangnya mendapat tempat di Syurga tertinggi pun begitu zuhud sekali.


Kita begitu sibuk mengumpul harta dunia sedangkan hidup di dunia hanya sementara sahaja. Kehidupan di Akhirat adalah kehidupan yang kekal. Jika di dunia yang fana ini kita begitu cintakan dunia, layakkah kita nak masuk Syurga. Adakah kita mampu menahan siksaan api neraka?

Thursday, November 22, 2012 by Azreen
Categories: | 1 comment

SELAMAT TINGGAL AWE ROYA


NURUL AZWAN ROYA Sah Menyertai Pasukan Johor pada musim 2013

  
Pemain sayap lincah Kelantan, Nurul Azwan Roya SAH meninggalkan pasukan Kelantan FA selepas pemain itu membuat keputusan untuk tidak menyambung kontrak bersama pasukan The Red Warriors bagi musim 2013.


Nurul Azwan Roya akan berhijrah ke pasukan Johor pada musim hadapan.Pasukan Johor yang dahulunya dikenali sebagai pasukan Johor FC sudah pun menyambar beberapa bintang utama seperti Safiq Rahim, Aidil Zafuan, Zaquan Adha dan Azmi Muslim.

Selamat Maju Jaya diucapkan kepada Nurul Azwan Roya.Terima Kasih atas jasa beliau ketika bersama Skuad Kelantan pada musim 2011 dan 2012.







Monday, November 19, 2012 by Azreen
Categories: | 3 comments

Parajurit Maut Digilis Lori, Otak Terpelanting 10 Meter!!


Seorang anggota tentera udara tidak sempat menamatkan kursus apabila dia maut selepas motosikal ditunggangnya bergesel dengan sebuah lori muatan tanah berhampiran lampu isyarat kawasan perindustrian di Jalan Kuala Kangsar, di Kuala Kangsar, semalam.

Dalam kejadian jam 2.35 petang, mangsa, Perajurit Muda Mohamad Jazli Abu Bakar, 23, dikatakan dalam perjalanan menuju ke Institut Latihan Tentera Udara Ipoh selepas menemui rakan mereka di Klebang Restu, Chemor.

by Azreen
Categories: | 1 comment

Serangan Israel Terhadap Penduduk Palestin Di Gaza

Malaysia hari ini mendesak Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) khususnya Majlis Keselamatan PBB untuk mengambil tindakan tegas berhubung apa yang disifatkan sebagai tindakan ketenteraan tidak bertanggungjawab oleh Israel yang menyasarkan orang awam di Gaza.

Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman berkata Malaysia mengutuk sekeras-kerasnya serangan berterusan oleh aktiviti ketenteraan dan serangan udara Israel di Gaza, yang telah membunuh seorang pemimpin Palestin dan meragut tujuh nyawa termasuk dua kanak-kanak.

by Azreen
Categories: | Leave a comment

Cinta Tak Perlu Dipaksa .



Untuk korang2 yang baru nk bercintan cintun kat luar sana tu...hehe
Jgn nak pakse sgt dak pompuan tu...biar yang Maha ESA yang tentukan jodoh kite..btl x kawan2? Kite hnye mampu merancang je yg tentukannye? LU PK LA SENDIRI...untuk tontonan semua...

LAYANNN....

Sunday, November 18, 2012 by Azreen
Categories: | Leave a comment

Ayam Serama

Ayam Serama (juga dikenali sebagai Ayam Serama Malaysia) adalah sejenis baka ayam katik yang berasal dari Malaysia semenjak 50 tahun lepas.


Sejarah
Ayam Serama Malaysia merupakan sejenis baka yang agak baru. Sejarah dan asal usulnya yang tepat tidak jelas. Terdapat lagenda yang mengatakan ia merupakan keturunan dari pembiakan silang di antara burung merpati dan ayam. Cerita lain mengisahkan asal bermula dari pemberian hadiah ayam katik oleh Raja Siam kepada sultan tempatan pada zaman dahulu. Serama dipercayai berasal dari Kelantan, sebuah negeri dalam persekutuan Malaysia (berdekatan bersempadanan dengan sempadan Thailand di pantai timur).

Baka moden ayam Serama dipopularkan oleh Wee Yean Een dari Kelantan, yang memberi nama "Serama" bersempena dengan Raja Sri Rama, sebuah watak di dalam Wayang Kulit. Baka ini pertama kali dipamerkan pada tahun 1990. Tahun 2000 merupakan kemuncak popularitinya di Malaysia. Baka ini terjejas teruk semasa wabak selselema burung pada tahun 2004 apabila lebih dari 50,000 ekor serama telah dihapuskan. Walaubagaimanapun, baka ini mendapat kembali kemahsyurannya di Malaysia.

Tidak terdapat penulisan piwaian bagi baka di Malaysia, maupun sebarang tradisi persatuan ayam. Kebanyakan maklumat difahami oleh penternak dan disebarkan secara lisan. Ramai penternak memiliki stail atau jenis yang mereka ternakkan, tetapi sering kali penternak menyimpan beberapa stail. Stail ini sering kali dinamakan sempena gambaran darah keturunan jaguh (contohnya. Husin, Mat Awang), dan juga bentuk umum, ciri-ciri atau kelakuan (contoh. bentuk kurus, bentuk bola, bentuk naga, teleng, stail robot). Dengan itu terdapat banyak kepelbagaian di Malaysia. Kesemua stail berlainan berlawan sesama sendiri dalam pertandingan meja terbuka (sering kali digambarkan sebagai "pertandangan cantik") dan dihakimi oleh para hakim.

by Azreen
Categories: | Leave a comment

Burung Daun Kecil

Burung Daun, Cantek kan? Dulu aku ade bela sekor...dapat dari sedara aku...tapi sayang xlama, mati dibaham dek musang..aku sangkut kat belakang umah...tegok esok pagi kepala xde...dah mati, jinak kot tuan asal bela dari kecik..suara pon merdu.

Nak tahu lebih lanjut pasal Burung Daun baca artikel ni...hehe






Burung Daun Kecil
adalah salah satu daripada haiwan yang boleh didapati di Malaysia. Nama sainsnya ialah Chloropsis cyanopogon.

Friday, November 16, 2012 by Azreen
Categories: | Leave a comment

Burung Cenderawasih

Burung Cenderawasih ialah sejenis burung dalam keluarga Paradisaeidae susunan Passeriformes. Ia terdapat di kawasan Australasia timur Indonesia, New Guinea dan tenggara Australia. Ahli keluarga ini terkenal kerana bulu pelepahnya yang dimiliki oleh burung jantan kebanyakan spesies, yang digunakan bagi menarik burung betina ketika musim mengawan. Kebanyakan spesies turut mempunyai bulu pelepah yang amat panjang dan berambu menjulur dari ekor, sayap atau kepala. Sungguhpun memiliki jambul yang menyerlah, dari segi anatomi ia tergolong dalam burung berkicau primitif.


Yang paling terkenal kerana bulu mereka adalah spesies genus Paradisaea, termasuk spesies jenis burung Cenderawasih Besar, Paradisaea apoda. Spesies ini digambarkan dari contoh yang dibawa balik ke Eropah dari ekspedisi perdagangan. Spesimen ini disediakan oleh pedagang tempatan dengan membuang kaki dan sayap mereka, yang mendorong kepada kepercayaan bahawa burung ini tidak pernah hinggap tetapi kekal terapung oleh bulu mereka. Ini memberikan nama Inggeris mereka "Burung syurga - birds of paradise" dan nama saintifik apoda - tanpa kaki.

by Azreen
Categories: | Leave a comment

Burung Bayan Nuri

Burung Bayan Nuri (bahasa Inggeris: Long-tailed Parakeet) merupakan sejenis burung bayan yang terdapat di Kepulauan Andaman, Kepulauan Nicobar, Sumatera, Borneo dan Semenanjung Malaysia (termasuk Singapura). Nama sainsnya Psittacula longicauda.



Ciri-ciri

Burung Bayan Nuri ialah haiwan yang tergolong dalam golongan benda hidup bertulang belakang (vertebrata). Burung Bayan Nuri ialah haiwan berdarah panas, mempunyai sayap dan tubuh yang diselubungi bulu pelepah. Burung mempunyai paruh tanpa gigi.


Jantung Burung Bayan Nuri terdiri daripada 4 kamar seperti manusia. Kamar atas dikenali sebagai atria, sementara kamar bawah dikenali sebagai ventrikel.

 

by Azreen
Categories: | Leave a comment

7 Keluarga Ikan Hiasan Paling Popular di Malaysia


Ikan Hiasan merupakan antara satu industri yang sangat berpotensi tinggi untuk dimajukan.Malahan masyarakat Malaysia merupakan antara penggemar ikan hiasan. Ikan hiasan dianggap sebagai penyeri diruang rumah mahukan dijadikan sebagai aset penting seperti zoo dan pelancongan. Jom kita kenali ikan hiasan paling popular di Malaysia.

Malaysia sangat berpotensi menjadi hub kepada ikan hiasan.Mempunyai hampir 250 spesies ikan air tawar.1/3 daripadanya sangat berpotensi sebagai ikan hiasan.Spesies yang popular sudah tentunya spesies eksotik.Antaranya Kelah yang sangat terkenal kerana kelicikan untuk dipancing dan dikenali sebagai raja sungai. Namun begitu spesies ikan air tawar tempatan sukar untuk dibiakkan. Namun berpotensi dimajukan

1. Dari keluarga Cyprinidae- Antaranya Barb, Seluang ( Rasbora ) dan Kap seperti Kelah dan Tengas.





Ikan Barb,antara spesies ikan hiasan popular di Malaysia, terutamanya Tiger Bard, warnanya berbelang seperti harimau

Ikan kelah merupakan spesies ikan eksotik terkenal di Malaysia, mempunyai isi yang lembut dan sedap,sukar untuk dipancing serta hidup di habitat air yang bersih tanpa pencemaran. Sekarang menjadi ikan hiasan popular. Mempunyai 19 spesies diseluruh dunia dan hanya 3 spesies di Malaysia



by Azreen
Categories: | 6 comments

Anggota polis berani naik pangkat

Khalid bertanya khabar dan menyampaikan sumbangan kepada Maisarah Kassim di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) semalam. Gambar kecil, Lans Koperal Mohd Samsul Anuar Mohd Adnan.

 
Kota Bharu: Seorang anggota polis yang cuba memberkas penjenayah walaupun selepas ditembak di dada, dinaikkan ke pangkat koperal.

Lans Koperal Mohd Samsul Anuar Mohd Adnan, 27, yang disifatkan bertindak berani dalam kejadian berhampiran Balai Polis Paloh kira-kira jam 1 pagi semalam, menerima penghargaan Polis Diraja Malaysia itu berkuat kuasa serta merta.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, berkata keberanian Lans Koperal Mohd Samsul Anuar Mohd Adnan, 27, (kanan) yang hampir menggadai nyawanya dalam kejadian itu, sangat membanggakan.

Thursday, November 15, 2012 by Azreen
Categories: | Leave a comment

Tragedi Oktober

Salam pada kawan2 / warga kampungku, pada 31 Oktober 2012 aku ade dapat panggilan daripada Abah aku yang berada kt kg Paloh, Gua Musang...benda pertama yang dia bgtau aku ade sebuah kereta BMW jatuh dalam kebun sayur dia...nak thu ape yg terjadi...Cer baca artikel dibawah ni.

 
PARAH...Mohd Samsul Anuar dibawa ke HKK sebelum dirujuk ke HRPZ II

 
KOTA BHARU: “Saya berasa tidak sedap hati sejak malam sebelum kejadian itu,” kata Rahimah Deraman, 49, ibu kepada Lans Koperal Mohd Samsul Anuar Mohd Adnan, 27, yang cedera ditembak penjenayah berhampiran Balai Polis Paloh, di sini, awal pagi semalam.

Menurutnya, sebaik menerima panggilan telefon mengenai kejadian menimpa anaknya, tubuhnya lemah dan tidak mampu melangkah.

by Azreen
Categories: | Leave a comment

Sejarah Kebangkitan Islam Awal Muharram | Selamat Menyambut Maal Hijrah 1434/2012

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU

MAAL HIJRAH 1434/2012



KISAH BERMULANYA SEJARAH AWAL MUHARRAM / MAAL HIJRAH DAN KALENDAR ISLAM


Kalendar Islam bagi sandaran umat Islam adalah Takwim Hijrah atau Takwim Islam. Ianya merupakan takwim yang digunakan secara meluas di kebanyakan negara umat Islam untuk menentukan hari kebesaran Islam. Kalendar ini merupakan kalendar lunar (berasaskan bulan), dan mempunyai kira-kira 355 hari dalam setahun.Permulaan penggunaan Kalendar Tahun Hijrah / Hijriah adalah hasil dari ilham Khalifah Ar-Rasyidin yang kedua iaitu Saidina Umar Al-Khatab r.a. Ini adalah rentetan dari Kesatuan Arab yang ditubuhkan di bawah naungan Islam pada zamannya. Riwayat juga mengatakan bahawa Gabenor Abu Musa Al-Asy’ari telah mengirimkan surat kepada Saidina Umar r.a meminta beliau menjelaskan tentang tahun bagi tarikh surat/arahan Umar yang telah dihantar kepadanya.Bermula daripada peristiwa itulah Saidina Umar memerintahkan satu kalendar / taqwim Islam yang khas diwujudkan untuk menggantikan tahun rujukan kalendar yang berbagai-bagai yang digunakan oleh bangsa-bangsa Arab dan bangsa-bangsa lain pada zaman itu. Peristiwa ini juga pencetus kepada penyusunan takwim berdasarkan falak syar’ie.

Tuesday, November 13, 2012 by Azreen
Categories: | Leave a comment

Arnab Oh Arnab!!!

Salam semua, semenjak dua menjak ni aku rase nak bela binatang plak..kalau dulu macam2 aku dah bela, mase tu xsama macam sekarang dulu blk je sekolah terus ke belakang rumah bg makan binatang yg aku bela...seronok...heee...tp sekarang dah kije plak..dengan tempat plak xde..ape yang aku nk kongsikan kt sini aku nk bela arnab...jenis ape aku xpk lagi...tp dah servey dah kat mudah.com...hehe...dapat murah je sepasang umur 2bulan, harga pon berpatutan...hanya RM50-RM60 je macam2 jenis ade...

cer tengok kat bawah ni...mne yang korang berkenan???


Monday, November 12, 2012 by Azreen
Categories: | Leave a comment

Happy Deepavali 2012



Jom raye....hehe,
esok Happy Deepavali 2012 kn..masyuk la esok public holiday...confirm OT..maklum la cari duet poket lebih....salam Deevapavali kt kawan2 kite yg beraye esok...lama dah aku xupdate blog ni...harap ade lagi kawan2 bloger aku kt sini..

by Azreen
Categories: | Leave a comment